15:46 - 1400/03/26
آگهی های مرتبط

تفاوت چاپگر A3 با A4 چیست؟

از آنجا که دستگاه A4 برای کار با A4 طراحی شده است، اندازه های کاغذی استاندارد و اجزای داخلی آن کوچکتر است. این طراحی جمع و جورتر منجر به تولید دستگاهی می شود که فضای کمتری نسبت به دستگاه بزرگتر A3 اشغال کند. از طرف دیگر، دستگاه A3 برای کار با کاغذ بزرگتر A3 ، طراحی شده است و این منجر به ایجاد یک دستگاه بزرگتر می شود و به فضای بیشتری نسبت به دستگاه A4 نیاز خواهد داشت.

تفاوت چاپگر A3 با A4 چیست؟

یکی از اصلی ترین عواملی که هنگامخرید دستگاه های کپیMFPباید در نظر داشته باشید این است که چه چیزی را چاپ می کنید. به نظر واضح است، اما هیچ چاپگری نمی تواند هر اندازه یا نوع سندی را چاپ کند. 

در این مقاله ما رایج ترین تفاوتچاپگرهای A3 و A4را توضیح خواهیم داد، بابازار چاپ ایرانهمراه باشید:

تفاوت اصلی بین چاپگر A3 و چاپگر A4 فقط اندازهکاغذاست.

 

اندازه های مختلف کاغذ کدامند؟

خارج از آمریکای شمالی، کاغذ استاندارد با سیستم کلاس A اندازه گیری می شود. این سیستم به طور گسترده ای در بقیه جهان پذیرفته شده و از مقیاس A0-A8 برای اندازه گیری اسناد مختلف استفاده می کنند. این بر اساس مقیاسی است که A0 بزرگترین اندازه کاغذ و سپس A8 کوچکترین اندازه است.

محبوب ترین اندازهکاغذ A3و A4است. این اندازه های کاغذ همان چیزی است که معمولاً در فضاهای کاری مشاهده می کنیم. 

وقتی به کاغذ فکر می کنید، احتمالاً به A4 فکر می کنید. این اندازه برای نوشتن رایج و چاپ روزمره بهتر است. اسناد و فرم های ثابت تجاری معمولاً از این اندازه کاغذ استفاده می کنند.

A3 کمی بزرگتر است، اما همچنان می توانید کاربرد های روزمره از آن را پیدا کنید. این اندازه اغلب برای اسناد گسترده تر، پوسترها، بروشورها، نمودارها و... استفاده می‌شود.

اکنون که تصوری از اندازه کاغذ دارید، احتمالاً تعجب می کنید که چرا هنگام انتخاب چاپگر این مسئله مهم است!

چاپگرهای A3 و A4به معنای این است که چاپگر چه کاغذی می تواند تولید کند و به درجه کاغذ در اندازه بین المللی اشاره دارد.

 

چاپگر A3 زن

دستگاه کپی، چاپگر یا چاپگر چند منظوره A3 می تواند A3 ،A4 و ابعاد کاغذ کوچکتر مانند کارت پستال و پاکت را اداره کند. 

 

چاپگر A4 زن

دستگاه کپی، چاپگر یا چاپگر چندمنظوره A4 می‌تواند کارت پستال و پاکت نامه های A4، نامه و .. را چاپ کند. اما نمی‌تواند اندازه های A3 را کنترل کند. 

 

تفاوت چاپگر A3 با A4

برای چه کاری از این چاپگر استفاده خواهید کرد؟ آیا قصد چاپ فقط وسایل اداری روزمره مانند یادداشت ها و نامه ها را دارید یا از این برای ارائه های گسترده تر استفاده می شود؟ نوع استفاده شما، به تعیین بهترین چاپگر برای نیازهای شما کمک می کند. اگر به دنبال چاپ چیزی غیر از اندازه استاندارد Letter یا A4 هستید، بهترین گزینه دستگاه A3 است.

  • اختلاف اندازه: چقدر فضای دفتر برای چاپگر جدید خود دارید؟ هر اینچ مربع فضای اداری بسیار مهم است و اگر فضای کافی ندارید ممکن است چاپگر کوچکتر A4 را انتخاب کنید. دستگاه های A3 که می توانند رسانه های بزرگتر چاپ کنند، نیاز به  فضای بیشتری نسبت به A4 دارند.
  • چند نفر از این چاپگر استفاده می کنند؟ آیا این چاپگر فقط برای دفتر و خانه شما است یا برای اداره شما؟ چاپگر A3 از PPM بالاتری برخوردار است، به این معنی که برای تیم های بزرگتر مناسب است و می تواند پروژه های بزرگتری را مدیریت کند.
  • هزینه مواد مصرفی: هر دو اندازه این چاپگرها به مواد مصرفی احتیاج دارند. دستگاه A4 هزینه کمتری برای جوهر و تونر دارد، اما باید بیشتر تعویض شود. دستگاه A3 به کارتریج های تونر یا جوهر بزرگتری احتیاج دارد که ممکن است هزینه بالاتری داشته باشد، اما این معمولاً به این معنی است که مواد مصرفی نیاز به تغییر کمتری دارند و هزینه کل را کاهش می دهد.
  • تطبیق پذیری: بزرگتر بودن A3 ها و قابلیت چاپ در اندازه های بزرگ به طور کلی همه کاره تر از A4 است. هرچند A4 برای تأمین نیازهای شما برای چاپ اسناد کافی است ولی اگر می بینید که می خواهید کارهای دیگری غیر از چاپ اسناد انجام دهید ، ممکن است A3 را انتخاب کنید.
  • هزینه: با توجه به قابلیت انعطاف پذیری و اندازه چاپگرهای A3، قیمت آنها  بیشتر از A4 است. اگر بودجه محدود است شاید باید بیشتر به فکر تهیه A4 باشید.
  • سرعت: چاپگرهای  A4 سرعت بیشتری به شما در چاپ می دهد، دستگاه آ3، 25 صفحه در دقیقه اگر بتواند چاپ بزند، دستگاه آ4، 45 یا 50 صفحه در دقیقه  میتواند چاپ داشته باشد.
  • رابط محدود (گاهی اوقات): حوزه دیگری که غالباً هدف اقتصاد قرار می گیرد، رابط صفحه کنترل است. جایی که دستگاه های جدید A3 اکنون همه دارای رابط صفحه نمایش لمسی مانند تبلت با فروشگاه برنامه ها و اتصال دهنده های ابری هستند ، بسیاری از دستگاه های ارزان قیمت A4 هنوز از پنل های کنترل دکمه فیزیکی به سبک قدیمی تر با یک صفحه نمایش LCD غیر لمسی برخوردار هستند. با این وجود طیف گسترده ای از گزینه ها وجود دارد و بسیاری از تولیدکنندگان اکنون سیستم های بالاتر سطح A4 را با صفحه لمسی کامل و قابلیت برنامه ارائه می دهند.
  • گزینه ها و لوازم جانبی تکمیلی کمتر: دستگاه های A3 غالباً می توانند منگنه، پانچ و .. داشته باشند. آنها دارای کشوهای کاغذ پشت سر هم با ظرفیت بالا، کشوهای کاغذی با ظرفیت بزرگ جانبی و بسیاری گزینه های دیگر هستند. دستگاه های A4 بسیار محدودتر هستند. منگنه سازها معمولاً به 20 ورق محدود می شوند، دستگاه می تواند همزمان تا 500 برگ خروجی را کنترل کند و ظرفیت کاغذ معمولاً از 2100 برگ بیشتر نخواهد بود.
  • حجم چاپ:اگر فقط 1000 تا 4000 صفحه در ماه کار می کنید حتی با هزینه بیشتر برای هر صفحه، A4 معمولاً مقرون به صرفه ترین است. اگر ماهانه حجم چاپ/کپی بالاتر از 4500 صفحه در ماه است، دستگاه A3 می تواند مناسب تر باشد.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر برای پرینتر
خرید سابلیمیشن چندکاره
خرید دستگاه فتوکپی رنگی

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد