مزایا و معایب چاپگرهای جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان برای فرآیند چاپ ، از کارتریج هایی استفاده می کنند که حاوی جوهر است.این چاپگرها از یک سری نازل برای اسپری قطره های جوهر به طور مستقیم بر روی کاغذ استفاده می کنند و نسخه چاپی را ایجاد می کنند.این چاپگرها نیز در مقایسه با سایر چاپگرها مزایا و معایب مختص خود را دارند.

مزایا و معایب چاپگرهای جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشاندر کنار تمام مزایای خوبی که دارند، معایب و مشکلاتی هم دارند که نمی توان نسبت به آنها بی توجه بود. این مدل پرینترها، برای چاپ تصاویر بسیار مفید و کاربردی هستند.اما مشکلاتی هم دارند که باید پیش از خرید پرینتر، آنها را مورد توجه داشته باشید. با بازار چاپ ایران همراه باشید تامزایا و معایبچاپگرهای جوهرافشانرا مرور مختصری بکنیم:

مزایای چاپگر جوهر افشان

  • قیمت اولیه: یک مزیت بزرگ در داشتنچاپگر جوهر افشاناین است که آنها معمولاً قیمت خرید اولیه بسیار کمی دارند و مقرون بصرفه هستند. ارزانترین چاپگرهای جوهر افشان قادر به تولید تصاویر با کیفیت عالی هستند. حتی هزینه یک چاپگر جوهر افشان چند منظوره کمتر از چاپگرهای لیزری با همان ظرفیت است.
  • کیفیت تصویر:چاپگرهای جوهرافشانرنگهای فوق العاده زنده و کیفیت بالایی را برای تصاویر ارائه می دهند. این معمولاً به این دلیل است که چاپگرهای جوهر افشان از کارتریج های جوهر استفاده می کنند که اغلب به صورت رنگی طراحی شده اند.
  • زمان راه اندازی: بر خلافچاپگرهای لیزری، چاپگرهای جوهر افشان به صرفه جویی در وقت راه اندازی کمک می کنند. یکچاپگر جوهر افشانقبل از شروع چاپ نیازی به گرم کردن چاپگر ندارد. به محض روشن شدن چاپگر، می تواند شروع به چاپ کند.
  • اندازه فیزیکی: اندازهچاپگر جوهر افشانبسیار کم حجم و جمع و جور است و اگر فضای کار کم داشته باشید، چاپگرهای جوهر افشان گزینه ایده آل برای استفاده هستند.
  • قابلیت حمل: همه چاپگرهای جوهر افشان از نوع دستگاه سبک وزن و بسیار قابل حمل برای استفاده در دفتر و خانه طراحی شده اند. این چاپگرها را می توان در صورت نیاز کاربر، از یک مکان به مکان های دیگر منتقل کرد.
  • تولید صدای کمتر:چاپگرهای جوهر افشاندر حین کار بسیار ساکت هستند و با تولید صداهای بلند هیچ مانعی برای محیط کار ایجاد نمی کنند. آنها قادرند تمام عملیات خود را با کمال آرامش و بدون سر و صدای اضافی انجام دهند.
  • نصب بسیار آسان: کافی است آن را از جعبه بیرون بیاورید، سیم برق را وصل کنید و شروع به کار کنید.
پرینتر جوهر افشان اپسون L565
پرینتر جوهر افشان چندکاره اپسون L565

 

معایب چاپگر جوهر افشان

  • سرعت:از آنجا کهچاپگرهای جوهر افشانبرای حجم کمتری از داده های چاپ طراحی شده اند، هنگام چاپ اسناد بزرگ ، سرعت کاهش می یابد و باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید. این هنگام چاپ اسناد رنگی حتی بدتر است و سرعت بسیار کمتری دارد. اگرکه به طور مداوم مشغول چاپ هستید، یک چاپگر جوهر افشان به احتمال زیاد زمان صرف شده در انتظار و همچنین هزینه های شما را دو برابر می کند.
  • ماندگاری:قیمت کم هزینه چاپگر می تواند یک مزیت بزرگ باشد، اما مشکل این است که دوام آنها کمتر است. برای مثال هد این پرینترها مستعد آسیب است. اگر قطعه ای در چاپگر شما خراب شود، خرید ساده یک چاپگر کاملاً جدید به جای تعمیر قطعه آسیب دیده، ارزان تر است.
  • هزینه نگهداری بالا:مسئله مشترکی که اکثرچاپگرهای جوهر افشانبا آن روبرو هستند، مشکل گرفتگی یا مسدود شدن جوهر است. حتی اگر چاپگرهای جوهر افشان به چرخه تمیز کردن و نگهداری خودکار مجهز هستند، کارتریج ها باید مرتباً تعویض شوند. و این امر منجر به افزایش هزینه ها می شود. اگرچه سرمایه گذاری اولیه در چاپگر جوهر افشان بسیار کم است، اما هزینه های اضافه کاری زیادی دارند. این امر خصوصاً در موردکارتریج های جوهربسیار صدق می کند. از آنجا که به جایگزینی مکرر نیاز دارد، هزینه کلی می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد، حتی بیشتر از هزینه چاپگر. از طرف دیگر، یک کارتریج جوهر احتمالاً فقط چند صد صفحه ظرفیت استاندارد دارد.
  • لکه ها:Smudges نوع خاصی از جوهر است که در قسمت پشتیچاپگر جوهر افشاناستفاده میشود. این جوهر به عنوان "جوهر آبی" شناخته می شود. این جوهر بسیار حساس به آب شناخته شده است به این معنی که برای خشک شدن به مدتی زمان نیاز دارند. اگر مقداری آب قبل از خشک شدن با جوهر تماس پیدا کند،باعث ایجاد لکه خواهد شد.
  • نشت جوهر:چاپگر جوهر افشانمی تواند هنگام پاشش جوهر روی صفحه، دچار مشکلاتی شود. به دلیل عملکرد مویرگی، جوهر از محلی که باید چاپ شود منحرف می شود و اثرات تاری را در کاغذ به جا میگذارد.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر برای پرینتر
خرید سابلیمیشن چندکاره
خرید دستگاه فتوکپی رنگی

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد