18:08 - 1402/01/06

چرا تونر چاپگر من به کاغذ نمی چسبد؟

چرا بعضی اوقات تونر به کاغذ نمی‌چسبد؟ دقیقاً چه اتفاقی در مورد تونر می‌افتد که به طور کامل به کاغذ نمی‌چسبد و یا ساییده می‌شود؟

چرا تونر چاپگر من به کاغذ نمی چسبد؟

از علایمنچسبیدن تونر به کاغذمیتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تونربا کاغذ ترکیب نمی شود.
تونر پوسته پوسته می شود یا از روی صفحه ساییده می شود.
در صفحات چاپ شده لکه وجود دارد.

رفع مشکلات نچسبیدن تونر به کاغذ چندان سخت نیست. با ما همراه باشید.

رفع مشکل نچسبیدن تونر به کاغذ

با مشاهده هر یک از علایم بالا برای رفع مشکل نچسبیدن تونر به کاغذ، اولین کاری که باید انجام دهید بررسیفیوزر دستگاهاست. چون ممکن است فیوزینگ برای اتصال تونر به کاغذ به اندازه کافی داغ نباشد. سعی کنید دمای فیوزر را روی بالاترین میزان تنظیم کنید به خصوص اگر از کاغذهای نوع تخصصی کارت چاپ می کنید. (واحدFuserبرای اعمال گرما به کاغذ وجود دارد. این گرما تونر را ذوب می کند و به کاغذ می چسبد. اگر فیوزر حرارت کافی اعمال نکند، تونر ذوب نمی شود و چسبندگی کافی برای چسبیدن به کاغذ را نخواهد داشت.)
بررسی کنید که سنسور خروجی فیوزر مسدود نکرده باشد. چون اگر سنسور خروجیفیوزریا سنسور POB فیوزرمسدود شود،چاپگرفکر می کند در یکی از این سنسورها کاغذ وجود دارد در حالی که نباید کاغذ وجود داشته باشد.
رسانه مصرفی چاپگر را بررسی کنید. که آیا کاغذ یا کارت استفاده شده با تنظیمات چاپگر مطابقت دارد؟ چاپگر از وزن کاغذی که استفاده می کنید پشتیبانی می کند؟ برای مثال، کاغذهای سنگین برای گرم شدن به حرارت بیشتر نیاز دارند.( در تنظیمات چاپگر، تنظیم کاغذ را انتخاب کنید. سینی کاغذی که استفاده می‌کنید را انتخاب کنید و سپس وزن مناسب رسانه و نوع کاغذ را انتخاب کنید.)

راهکار نچسبیدن تونر به کاغذ


غلتک های انتقال تونر را بررسی و تنظیم کنید تا با رسانه مورد استفاده تماس مناسب داشته باشد.
اگر همچنان مشکل ادامه دارد، در صورت داشتن یک فیوزر جدید، واحدFuserرا با ان تعویض کنید. سپس بررسی کنید آیا مشکل ادامه دارد یا نه؟ (عمر معمولی یک فیوزر 50000 تا 100000 صفحه است)
کارتریج نصب شده را بررسی کنید. اگر از یککارتریج تونرمعمولی و شارژ شده استفاده می کنید ممکن است کیفیت پایین آن باعث ناسازگاری با فیوزر باشد. سعی کنید کارتریج های فابریک یا گرید A خریداری کنید.

با انجام همه این کارها، همچنان اگر مشکل نچسبیدن تونر به کاغذ پابرجاست با کارشناسان مجموعهبازار چاپ ایراندر تماس باشید. برند و شماره مدل دقیق چاپگرتان را مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنند.
لطفاً در صورتی که تکنسین تلفنی از شما بخواهد کار مربوط به چاپگر را انجام دهید، از نزدیک چاپگر تماس بگیرید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر