چرا جوهر کارتریج چاپگر من خیلی سریع تمام می شود؟

عوامل مختلفی می توانند باعث کمبود جوهر چاپگر شما باشند ، اما اگر به طور غیرمنتظره ای پیام جوهر کم روی دستگاه شما نمایش داده شد باید بدانید که چاپگر شما مشکلی دارد و باید به حل این مشکل بپردازید.

چرا جوهر کارتریج چاپگر من خیلی سریع تمام می شود؟

این یک مساله بدیهی است که هنگام چاپ روزی فرا می‌رسد که جوهر کارتریج چاپگر تمام شود. اما آنچه ناامیدکننده است، این است که پس از چاپ چند سند و کار چاپی، شاهد کم شدن سطح جوهر در چاپگر باشیم.

اینکه جوهر کارتریج چاپگر تمام شده باشد ناامیدکننده است، اما میتوان تدابیری را برای کاهش میزان مصرف جوهر چاپگر در نظر گرفت. بابازار چاپ ایرانهمراه باشید:

  • بازده صفحه کارتریج:بازدهیکارتریجبنا بر مدل و برند جوهر و دستگاه متفاوت است. بازده صفحه تعداد تقریبی چاپی است که می توانید از یک کارتریج دریافت کنید. اگر تعداد زیادی تصویر یا متن را بدون فاصله بین آنها چاپ کنید، جوهر شما سریعتر تمام می شود زیرا در این فعالیت های چاپی جوهر بیشتری مصرف خواهید کرد.
  • تمیز کردن چاپگر:چاپگرهای جوهر افشاندر زمان های برنامه ریزی شده یا بعد از یک دوره استفاده مشخص یا بعد از اینکه توالی خاصی از فعالیت ها را گذرانده اند، هد چاپ را تمیز می‌کنند تا از گرفتگی و خشک شدن نازل جلوگیری کنند. اکثر چاپگرها شامل نرم افزار داخلی هستند که به طور مرتب تمیزکاری های برنامه ریزی شده را برای حفظ کیفیت چاپ ثابت انجام می‌دهد. ولی هر بار که تمیزکاری را روی چاپگر خود انجام می‌دهید، مقدار کمی جوهر از کارتریج ها خارج می‌شود تا حباب های هوا را از کارتریج خارج کند و گرد و غبار و جوهر خشک شده را از نازل ها و کانال های جوهر پاک کند. برای جلوگیری از این امر، می‌توانید تنظیمات چاپگر را تغییر دهید تا دفعات تمیز کردن را کاهش دهید.

بعضی از چاپگرها این گزینه را ندارند. میتوانید به صورت دستی این کار را انجام دهید یا اگر از چاپگر برای مدت زمان طولانی استفاده نمی‌شود، می‌توانید کارتریج های چاپگر را نیز بردارید. این بهجلوگیری از خشک شدن جوهر چاپگرکمک می‌کند و میزان جوهر مصرف شده توسط چاپگر را برای تمیز کردن خود در هنگام بیکار بودن چاپگر کاهش می‌دهد.

تمام شدن سریع کارتریج جوهر
  • تنظیمات تنظیم تک رنگی یا مقیاس خاکستری چاپگر: اکثرچاپگرهای جوهر افشان، هنگام چاپ تصاویر سیاه فقط از بخشی از جوهر رنگ سیاه برای چاپ استفاده می کنند و ازکارتریج های رنگینیز استفاده می کنند. می توان با تنظیم تک رنگی یا مقیاس خاکستری در تنظیمات چاپگر، از این تخلیه غیرضروری کارتریج های رنگی جلوگیری کرد تا اطمینان حاصل شود که فقط از رنگ جوهر سیاه برای تصاویر سیاه و سفید استفاده شده است. این تنظیم به حفظ سطح جوهر رنگ کمک می کند.

استفاده مکرر از تنظیم اشتباه چاپگر بر روی دستگاه شما می‌تواند بی صدا کارتریج چاپگر شما را تخلیه کند. با اعمال این تنظیمات می‌توانید میزان استفاده از جوهر خود را کاهش دهید.

***مقیاس خاکستری: حتی اگر کارهای چاپ فقط سیاه باشد. از آنجا که این دستگاه چاپ تمام رنگی را ارائه می‌دهد، تنظیمات پیش فرض در درایور چاپ COLOR است. این بدان معنی است که دستگاه به طور خودکار همه رنگها را مخلوط کرده و یک رنگ انتخابی، حتی سیاه ایجاد می‌کند.

اگر می‌خواهید فقط با استفاده از جوهر سیاه چاپ کنید، باید تنظیمات چاپ را به GRAY SCALE تغییر دهید.

  • حالت پیش نویس:اینحالت برای چاپ سریعتر با دقت کمی طراحی شده است تا نسخه مناسب سند خود را به شما ارائه دهد. کیفیت ممکن است در مقایسه با کار چاپ معمولی متناسب نباشد، اما اگر لازم است یک بررسی سریع انجام دهید، کافی است.
  • چاپ عکس: تنظیمات چاپگر برای چاپ عکس،کارتریج های جوهرشما را برای چاپ تصاویر با وضوح بالا بهینه می‌کند تا بهترین نتیجه را بگیرید. این تنظیم را با یک کاغذ عکس با کیفیت جفت کنید.
  • نوع کاغذ: اطمینان حاصل کنید که نوع کاغذی که چاپگر را برای چاپ تنظیم کرده اید، به جای عکس یا نوع کاغذ روی PLAIN PAPER تنظیم شده است. با استفاده از یک نوع کاغذ دیگر، جوهر موجود در صفحه به طور متفاوتی توزیع می شود و در برخی موارد از جوهر بیشتری استفاده می‌شود.
  • کیفیت چاپ:اطمینان حاصل کنید که کیفیت چاپ روی FAST یا STANDARD تنظیم شده است. هرچه تنظیمات کیفیت چاپ بالاتر باشد، چاپگر از جوهر بیشتری استفاده می‌کند.
  • نوع اسناد چاپ شده:نوع اسنادی که چاپ می‌کنید نیز می‌تواند تأثیر عمده ای داشته باشد. اگر بیشتر به رنگ سیاه چاپ کنید، طبیعتاً کارتریج مشکی شما سریعتر از کارتریج های رنگی تمام می‌شود.

اگر متوجه شدید که بیش از اسناد رنگی، اسناد سیاه و سفید چاپ می‌کنید با انتخاب گزینه GRAYSCALE PRINTING در درایور چاپگر فقط از مخزن جوهر سیاه در واحد برای چاپ استفاده کنید. البته به شرطی که کاغذ ساده باشد و چاپ یک طرفه در حال انجام باشد. وقتی چاپ دو طرفه انجام می‌شود، یا اگر نوع دیگری از کاغذ ساده به غیر از کاغذ ساده انتخاب شده باشد حتی اگر گزینه مقیاس خاکستری انتخاب شود، ترکیبی از جوهرهای رنگی برای ایجاد متن سیاه در صفحه استفاده می‌شود.

  • نگهداری صحیح چاپگر:سعی کنید همیشهچاپگر جوهر افشانرا از تابش مستقیم نور خورشید و گرما و حرارت دور نگه دارید، زیرا باعثخشک شدن مخازن جوهرمی‌شود.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر
خرید دستگاه فتوکپی
خرید پرینتر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد